„Cała Polska czyta dzieciom”

  czyt dz 15 04 W roku szkolnym 2015/2016biblioteka szkolna aktywnie włączyła się w ogólnopolska akcję „ Cała Polska czyta dzieciom”. Uczniowie klasy V czytają przedszkolakom opowiadania, bajki oraz fragmenty książki Joanny Krzyżanek pt. „ Dobre maniery czyli savoir-vivre dla dzieci”.

Czytaj więcej: „Cała Polska czyta dzieciom”

czytelnictwo

 Czytelnictwo w I okresie roku szk. 2013/2014 

kl. I - 204 przeczytane książki 

kl. II  - 67 

kl. III – 53 

kl. IV – 65 

kl. V - 140 

kl. VI –90 

kl. Ia – 160 

kl. IIa – 152 

kl. IIIa – 111 

Czytelnictwo w roku szk. 2012/2013

kl. I - 226 przeczytanych książek

kl. II - 189

kl. III – 157

kl. IV – 202

kl. V - 157

kl. VI –161

kl. Ia – 259

kl. IIa – 196

kl. IIIa – 156

Nasz biblioteczny księgozbiór

Księgozbiór biblioteki liczy 4136 woluminów.

( stan na 30.09.2013r.)

DZIAŁY:

  • Bajeczki i opowiadania dla młodszych
  • Baśnie
  • Powieści obyczajowe
  • Powieści przygodowe
  • Książki o zwierzętach i opowiadania przyrodnicze
  • Fantastyka/Fantasy
  • Poezja, dramat
  • Powieści historyczne
  • Księgozbiór podręczny - słowniki, encyklopedie, albumy

 

 

 

17 zalet książki………

 

1. Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo.
Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych.

 

2. Książka rozwija myślenie.
Dostarcza nam pojęć myślowych i nowych idei, rozszerza naszą świadomość i nasz świat.

 

3. Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy
w wyobraźni.

 

4. Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej.

 

5. Książka rozwija nasze uczucia i zdolność do empatii.
Wyrabia w nas umiejętność wczucia się w czyjąś sytuację.

 

6. Książka dodaje sił i zapału.
Dostarcza nam rozrywki i emocji. Może rozśmieszyć lub zasmucić. Może pocieszyć i wskazać nowe możliwości.

 

7. Książka może stawiać pytania, które angażują i pobudzają do dalszych przemyśleń.

 

8. Książka uczy nas etyki. Skłania do namysłu nad tym, co słuszne, a co nie, co dobre, a co złe.

 

9. Książka może wytłumaczyć rzeczywistość i pomóc
w zrozumieniu zależności.

10.Książka może udowodnić, że często pytanie ma więcej niż jedną odpowiedź, że na problem da się spojrzeć z różnych stron. Może podpowiedzieć inne sposoby rozwiązywania konfliktów niż przemoc.

11.Książka pomaga nam zrozumieć siebie. Odkrycie, że są inni, którzy myślą jak my, że mamy prawo do swoich odczuć i reakcji, umacnia nasze poczucie własnej wartości.

12.Książka pomaga nam zrozumieć innych. Lektura książek pisarzy z innej epoki, innego świata i odkrywanie, że ich myśli i odczucia nie różnią się od naszych, buduje tolerancję dla innych kultur i zapobiega uprzedzeniom.

13.Książka jest naszym towarzyszem w samotności. Łatwo wziąć ją ze sobą i czytać gdziekolwiek. Z biblioteki można ja wypożyczyć za darmo i nie trzeba podłączać jej do prądu.

14.Książka jest częścią naszego dziedzictwa kulturowego. Dzięki niej mamy wspólne doświadczenia i punkty odniesienia.

15.Dobra książka dla dzieci, którą można czytać na głos, przynosi radość dzieciom i dorosłym. Buduje pomost między pokoleniami.

16.Książka dla dzieci to pierwsze spotkanie z literaturą - nieograniczonym światem, z którego czerpiemy przez całe życie. To bardzo ważne spotkanie, gdyż, jeśli nie zostanie zmarnowane, pokaże, ile może dać dobra literatura.

17.Literatura dziecięca wzbogaca kulturę kraju. Daje pracę wielu ludziom: pisarzom, ilustratorom, wydawcom, redaktorom, drukarzom, recenzentom, księgarzom, bibliotekarzom... Literaturę dziecięcą można również eksportować przynosząc krajowi dochód i uznanie za granicą.

 

HPV 240x400px

nie pal

palenie jest slabe

zywienie

czyste powietrze

szkola prom bezp

dobrze zaprojektowana

odblaksowa szkola

trzymaj forme

Początek strony